agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-05-01 | [This text should be read in romana] | Submited by Bot Eugen Iulian
AFORISMUL- Când formulezi un aforism, trebuie să-l aduci în situația de a refuza orice adaos. Un aforism trebuie să fie ceva canonic, încheiat, ca Bibilia.
MAREA VESTE- Lumea din preajmă, lumea în totalitatea ei, e ca o veste cu totul improbabilă, care totuși se confirmă. CUNOAȘTE-TE PE TINE ÎNSUÞI- Foarte bine, dar- pentru a începe ceva în viață- nu trebuie să aștepți până când te vei cunoaște pe tine însuți. În caz contrar, această lozincă ar deveni pentru oricine un epitaf. INSCRIPÞIE MITOLOGICÃ- Pe frontispiciul grajdului unde-și are Pegas sălașul e scris: "Nu mă încalecă nimenea cu pinteni". RÃDÃCINI ȘI MERIDIANE. - Rădăcinile care te leagă de-un anume pământ te leagă indirect, ce-i drept, dar inevitabil și de-un anume meridian ceresc. OGLINDA CARE SE RESPECTÃ. - "A-și păstra calmul" este deviza oricărei oglinzi care ține să nu-și trădeze menirea. CONSOLATIO MEDIOCRITATIS. - Orice fir de nisip se crede pe sine însuși o sămânță de mărgăritar- făr-de noroc. PARADOXALA STARE DE GRAÞIE. - Săracia limbii poate fi o stare de har. În această stare de grație, copiii și primitivii, char mediocri fiind, au adesea scăpărări metaforice geniale. CRITERII NAIVE. - Cei ce se lasă decepționați de împrejurarea, desigur foarte reală și vădită, că filozofia nu oferă răspunsuri cu garanții eterne diverselor probleme sunt încă niște naivi ai filozofiei. A CREDE. - A "crede" este un talent. FIINÞE ȘI COSTUME. - Un centaur îmbrăcat în togă este, evident, ceva nepotrivit. Un Mefisto în frac- asta merge. MOLIPSIRE. - De când a început istoria umanității, chiar și Chronos a devenit materialist. El roade cu pila zimții banilor. Aceasta e vama lui. ZIUA- CE ESTE EA? - Prisosul de lumină în care soarele își ascunde petele. CE TRISTEÞE! - Se spune că spirocheta promovează genialitatea. Nu știm. Dacă ar fi însă așa, aceasta ar constitui o circumstanță atenuantă pentru microbi, dar agravantă pentru om. UN PUNCT PE-UN OARECARE I. - Poezia patriotică este un capitol nu al esteticii, ci al industriei de război.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy