agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-03-30 | [This text should be read in romana] |
Rea, de astă dată, se ascunde.
Vrea să ne pedepsească pentru iarna care s-a lepădat de frig, zăpadă, îngheÈ›. ÃŽi place să ne vadă zgribuliÈ›i, tânjind după adierea îndulcită de soarele filotim. Verdele nou È™i viu, floarea de zarzăr s-au ivit dar parcă pe ascuns, ruÈ™inat strecurate printre zile neprimitoare. Nu ne putem bucura de nimic, aÈ™a, îndesaÈ›i în haine, cu mâinile uitate în buzunare. Nici să ne uluim în voie nu e permis, Primăvara nu vrea să ne lase, dă totul măsurat, strop cu strop. La margine de oraÈ™, în locul unde pământul cu o mie de vieÈ›i întâlneÈ™te asfaltul plicticos, È™uieră un vaier vineÈ›iu. İuÈ›i È™i deÈ™i, picurii de ploaie cad de-a latul, smintit împletiÈ›i în aer. Bolta a coborât până pe creÈ™tetul zilei. E soare, vânt, ploaie, pe rând È™i împreună. Văzduhul rece e încercănat de nori. Prin înserarea nefirească a amiezii miroase a reavăn, a muguri È™i a veste bună. Peste tot flutură coame brumării în larmă de nechezat. Herghelii de armăsari sălbăticiÈ›i, cu trupuri de dor, gonesc barbar la orizont. Dinspre apus spre răsăritul inimii, zdrobesc totul, mărunt-mărunt, sub copitele îngreunate de amintiri. Câmpul își trimite chemarea pe deasupra brazdelor aburinde, printre crengile care se zbat delirant, de o parte È™i de alta a drumului. Un cânt cu voce gravă care sperie È™i cheamă, laolaltă. Ridici gulerul, tragi È™apca pe ochi dar n-ai cum să nu-l auzi, n-ai cum să-i reziÈ™ti. Dar mai ales, n-ai cum să nu înÈ›elegi Locurile te leagă. Numele îți e deja îngropat aici. Câmpurile au plămădit în pântecele lor de lut, odată cu naÈ™terea ta, rădăcini care È›i se potrivesc doar È›ie. Și totuÈ™i….Parcă mai e ceva…… O senzaÈ›ie de corp străin strică totul. Din cauza ei primăvara începe să miroasă a closet, hergheliile poposesc la abator, cântul devine lălăială iar rădăcinile se transformă în scobitori înfipte-n mici putreziÈ›i. Ea e vinovată, MioriÈ›a. ToÈ›i spun aÈ™a. Dar nu, nu-i adevărat că e curvă, cum a zis filosoful. E turbată, cheală È™i roz, în zilele acestea. Din cauza cipului înfipt în ureche nu mai jeleÈ™te ci bubuie wagnerian. Normal, dacă te gândeÈ™ti că i se cere să dea laptele pătrat, ca să intre direct în tetra pak. Iarba nu-i mai place dar a prins a muÈ™ca în stânga È™i-n dreapta cu gură de lup de mare. Zi de vară până-n seară, fuge ca lovită de streche, mânată de hoarde întregi de nibelungi È™i yankei pentru că baciul moldovean e în Spania, cel muntean, la birt iar cel patriciano-tăricean s-a finkelsteinizat de tot. Boala ei face ravagii, e mai urâtă decât aviara, o zoonoză sufletească ce trece de la animale la oameni cu o zburdălnicie fatală. OtrăviÈ›i de MioriÈ›a lor, românii cad pradă unei maladii întunecate care le spurcă minÈ›ile È™i-i face să pângărescă tot ce ating.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy