agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2002-09-17 | [This text should be read in romana] |
I
maica sa îi scutura puțin cuvintele de praf praful insista se ținea de cuvinte cuvintele de atâta praf se strâmbau un mare prăpăd de praf fericit era între cuvinte și praf la urma urmei praful punea cuvintele cap la cap de prindeau miez sau cuvintele aranjau frumos alte cuvinte care aranjau fir de praf lângă fir de praf pe manuscrise de se alcătuia o poveste despre vechile scrieri dar vechilor scrieri le erau numărate zilele ce nu făceau acele zile pentru zilele mele cum nu mă tratau ele cu ce aveau mai bun cum nu-mi ștergeau ele ochii de lacrimi lacrimi cu tentacule lacrimi îndestulate voluntare lacrimi nu lipsite de dârzenie intrigante joviale lacrimă pentru lacrimă împărățind peste nebunia ochiului II și-apoi gura verzi și uscate zicea îi da zor ba că albastrul cerului tulbură ordinea publică a suavelor emoții încă sănătoase la minte ba că va fi carantină de albastru de cer albastru în locul cerului va rămâne o cicatrice melancolică în locul tăieturii în stele un loc secret al viselor foarte înalte vise care vor trage pe sfoară morarii morilor de vânt și-apoi gura verzi și uscate zicea ba că omul e alcătuit din fleacuri ba că o armată de greieri regali cu maci în gură fac zile amare poeților cu chef de femei frumoase veșnic sărbătorite veșnic trebuie să le dai dreptate ba că următoarea primăvară n-a luat calea ce bună III și insula s-a prăbușit în mare a dispărut și nu s-a mai găsit calea cea bună ce insulă era în ce mare s-a prăbușit până mai ieri alaltăieri nu s-a știut nu s-a știut nici despre domnia scorpionilor nimic nici despre patria inimii hărțuită de seniorii plăcerii și de ce să cauți calea cea bună când altă cale ți se aruncă la picioare pe de-a gata o cale în culmea puterii sale se-nțelege o cale pe care dacă mergi nu ești în pericol de moarte ci un pericol tuturor "fă-ți datoria față de regatul inimii tale și procură-i plăcere!" mă-mbie una din căi "răsplata-ți va fi după merit!" IV fiecare multe râvnim aranjamente florale pe tapetul zilelor pe care bine nu le-am tratat uneori câteodată le-am târât prin noroi dacă ploua dacă nu ploua atunci ne făceam noi că plouă ploaie cu pești telelei și tot le târam noi prin noroiul cu solzi de care nu ne mai puteam lipsi râvneam la o sprintenă dezolare cu ciucuri dar de sprintenă ce era trăgea la aghioase fiecare o trăgeam de părul alcoolic dar părul ei pielea noastră era eram noi beți morți îmbătați de bobocii ceia de vise nu ne era inima de piatră era simplu ca bună ziua că șeherezada căii noastre nu era o șeherezadă bună povestea ei era o poveste care înota în venin care punea praf pe praf pulbere pe pulbere de se alcătuia o poveste în care noi cum eram era să nu mai fim era să rămână o coroană din mărgele de sticlă la îndemâna oricui vrea comori precare fiecare multe râvnim V plânsul fără motiv câștiga și el o pâine ducând adevărul în spate dar adevărul după zisa omului fiind relativ plânsul nu prea avea ce duce în spate și o mare durere de spate trăia în spinarea plânsului în locul adevărului în timp de mare furtună beam tequila îndrăznelii de ne făceam una cu tequila și intram cu ideile într-o viteză cosmică uneori dădeam rod inocent de bună purtare însă o voce sintetică se ridica în aer cât toate zilele în schimbul zilei de mâine cum să ne dăm libertatea gata sălbăticită cum să cântăm pe limba cui vrea cum vrea în schimbul unui braț de fleacuri pământul și cerul dădea cerul cu pământul de ape de nu știam încotro s-o luăm inventam amintiri despre vechi manuscrise de se alcătuia o poveste în care noi cum eram făceam voltă între calea cea bună și alta.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy