agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-07-07 | [This text should be read in romana] |
Nu zi niciodatト "nu se poate", ci テョncepe cu "sト vedem"
Nicolae Iorga テ始demn Libertatea acordatト omului テョn ziua de azi se reflectト テョntr-un mod negativ テョn stilul de viaネ崙 al nostru ネ冓 al tuturor celor din jur. Pasivitatea specificト Balcanilor ne conduce spre un model uman de nedorit, spre un individ egocentric, spre o fiinネ崙 nesociabilト ネ冓 nespiritualト, pentru care importanネ嫗 colectivitトκ嬖i scade din ce テョn ce mai mult. Aceastト situaネ嬖e are repercusiuni negative ネ冓 se observト テョn modul de a fi al romテ「nului de astトホi, care ネ冓-a pierdut numeroase calitトκ嬖 moネ冲enite de la テョnaintaネ冓i nostri, trトピトフuri 窶 ca patriotismul, ospitalitatea sau spiritul civic - pentru care neamul romテ「nesc a fost de atテ「tea ori lトブdat. Astトホi refuzトノ sト mai fim un grup unitar; refuzトノ sト ne pese de cei din jur, ネ冓, fトビト sト ne dam seama, de noi テョnネ冓ne. Ne destrトノトノ, lトピテ「nd oportunitatea duネ冦anilor sト preia controlul, sト ne stトパテ「neascト ネ冓 sト ne asupreascト. Vom regreta atunci slトッiciunea noastrト, dar ar fi prea tテ「rziu. テ始 acest viitor posibil, povara unor vremuri grele nu va cトヅea numai asupra noastrト, ci ネ冓 asupra generaネ嬖ilor ce or sト vinト ネ冓 de aceea este de datoria noastrト sト redevenim OAMENI. Nu are rost sト ne ascundem dupト cuvinte sau fapte teatrale. テ始cercarea de a テョnvinovトκ嬖 pe altcineva este doar primul simptom. Cu toネ嬖i suntem vinovaネ嬖 de starea de 窶柩etargie窶, de aceastト pasivitate contagioasト ネ冓 mortalト de care suferim (テョntr-o mトピurト mai mare sau mai micト). Aネ兮 cト, dragi prieteni, vト テョndemn pe toネ嬖 sト ne schimbトノ. Sト ne schimbトノ pe noi テョnネ冓ne, ネ冓 pe cei din jur. Aceastト renaネ冲ere de care vorbesc nu este nici pe departe rodul unei manipulトビi, ci fructul educトビii individului テョn nobilul spirit naネ嬖onal romテ「nesc, care ne ネ冓 aparネ嬖ne, dar noi, asemenea unor veritabili muribunzi, cトブtトノ テョn zトビi strトナne alte modele 窶枦e a fi窶. Aceastト schimbare nu trebuie legatト de un eveniment din viaネ嫗 cotidianト. Nu trebuie sト se anunネ嫺 cu surle ネ冓 trテ「mbiネ嫺 un fantomatic 窶枸oment zero窶 din care sト credem cト ne-am schimbat. Ar fi doar o minciuna, un act penibil care ar ucide orice urmト de moralitate si spirit de luptト din minネ嬖le ネ冓 cugetele noastre. Aネ兮 cum ネ冓 テョnvトκ崙フura ortodoxト, a noastrト, a romテ「nilor, ne テョnvaネ崙 sa facem binele din instinct, ca pe ceva firesc (窶枹ト nu ネ冲ie stテ「nga ce face dreapta窶), aネ兮 trebuie sト ajungem sト fim ネ冓 noi. Trebuie! Aceastト 窶柮evoluネ嬖e a binelui窶 trebuie sト テョnceapト cu noi, cu tinerii. Numai noi posedトノ acea energie creatoare, unicト テョn univers, care ne dト forネ嫗 de a schimba. Poate cト vorbele mele sunト ca fiind doar cugetトビile unui tテ「nトビ idealist, dar am credinネ嫗 cト nu sunt singurul cu astfel de gテ「nduri. Poate cト vom da greネ, poate nu vom reuネ冓 sト pトビトピim acest nivel infect al pasivitトκ嬖i, al 窶枋e-mi pasト mie?窶, al indiferenネ嫺i, dar vom sfテ「rネ冓 demn, ネ冲iind cト am fトツut tot posibilul sト schimbトノ; sト ne schimbトノ; sト vト schimbトノ. テ始 bine. Propune-ネ嬖 sト fii romテ「n, sト scoネ嬖 la ivealト adevトビatele trトピトフuri ale tale. Propuneネ嬖 sト nu mai fii indiferent. Implicト-te! Luptト! テ始 cazul テョn care tot mai ai テョn suflet ネ冓 テョn minte incertitudinea izbテ「nzii luptei la care te テョndemn pe tine, ネ冓 pe oricare alt tテ「nトビ (pentru cト viitorul テョncepe cu noi, cu tinerii), atunci voi テョncheia amintindu-ネ嬖 vorbele scriitorului ネ冓 omului de stiinネ嫗 roman Gaius Plinius: "Cテ「t de multe lucruri sunt considerate imposibile テョnainte de a fi realizate."
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy