agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-11-07 | [This text should be read in romana] |
E târziu. E o noapte pacifică. Haosul de pe străzi a dispărut. Luna nu se arată iar soarele este ...departe. Stelele,ca frunzele tomnatice se ascund sub nervoșii încărcați.
O lină adiere de vânt anunță parcă viitorul zgomot de necruțător război. SoldaÈ›i peste infinit pe m² lovesc È™oseaua neagră. Aceasta este însă prea puternică pentru ei, iar când lovesc perpendicular crezând că au ajuns la È›intă… mor. E trist să vezi aÈ™a ceva de la etaj. E dureros. Fiecare războinic în parte este amarât È™i luptă pentru a-È™i vărsa amarul ca al unui om alungat dintr-o reÈ™edință. ÃŽnsă când moare, sufeltul soldatului se ridică puÈ›ini centimetrii deasupra È™oselei, apoi își marchează locul unde a murit. Necontenite suflete se ridică tot mai sus, cu nevroză È™i încordare, cu o ură È™i o răzbunare cumplită. Strada e luminată doar de un bec de pe un stâlp ruginit pe lângă care aleargă ostaÈ™ii ca săgeÈ›ile. De-o dată, se face zi senină, cu lumină orbitoare. E prea brusc! Mă dor ochii! ÃŽnsă după o fracÈ›iune de minisecundă această rapidă zi dispare, făcând întunericul È™i mai profound. Cu cât natura se manifestă mai sălbatic, cu cât amplicitatea zgomotului de după scurtă zi este mai agresiv,cu cât se ridică mai multe suflete,cu atât durerea mea este mai mare. Sângele vărsat de ostaÈ™i pe È™osea are un miros de praf umed, lăsând aerul greu. Fiori îmi intră pe sub bluză, uÈ™a se trânteÈ™te din cauza curentului. Iarăși a pornit haosul. Mă sperii. Fug de la fereastră È™i mă arunc în pat. Acum dorm. Mă visez un strop de apă care are o singură dorință: să se transforme È™i să plutească. Stau pe asfalt alături de alÈ›i războinici. Nu È™tiu ce să fac, nu mă pot miÈ™ca, simt cum mi se topesc oasele È™i cum timpul trece arătându-mi È™cene de luptă. O rază, metamorfozată fecioară dezbracată, apare pe un bloc, apoi două… tot mai multe. Ele coboată amenințător. ÃŽmi simt sfârÈ™itul. Una dintre odioase se luminează peste mine È™i începe să mă sufoce. Nu vreau să mor! Fierb, clocotesc de nervi, înjur dar nu mă pot miÈ™ca. Ce dureros e să-È›i simÈ›i fiecare particulă ridicându-se spre văzduh. Visul mi se împlineÈ™te: plutesc.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy