agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-10-03 | [This text should be read in romana] |
Orizontul
Sensul metafizic al orizontului este definit de observatorul aflat pe pamânt prin ridicarea capului. Într-o primă variantă, viața este un drum spre orizont. Într-una mai evoluată este căutarea unui drum în sensul de încercari succesive, depășiri, regăsiri. Într-o ultimă variantă, viața este încercarea de a defini o căutare a unui drum. Pe măsură ce te ridici de pe sol noțiunea de orizont devine tot mai vană. La o înălțime considerabilă vezi pământul iar noțiunea de orizont își pierde sensul metafizic. Prima variantă a vieții este una htonică, fără prea multe demersuri retorice. A doua, lasă sa se întrevadă posibilitatea ca drumul, calea spre orizont, să fie prin cer. Ultima, pune sub semnul întrebării chiar existența telosului, a orizontului. Din spațiul extraterestru orizonul pare o biata paradigmă lumească, intocmai ca orice încercare de a defini un sens. Din spațiu realizezi că sensul este strâns impletit cu nonsensul.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy