agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-05-09 | [This text should be read in romana] |
Stimați domni,stimate doamne,
Cu multă onoare vă facem cunoscut că am deschis în orașul nostru, pe strada "Comedia", magazinul cu articole teatrale, în special măști și cărți, cu numele "Teatru nou". Magazinul, aprovizionat permanent cu o gamă de produse de calitate, în special măști și opere teatrale, dar si încărcat cu saloane de dansuri, cursuri, actori plictisiți băutori de cafele și altele, pe care le vom descrie mai jos, ne creează posibilitatea de a satisface solicitările unei exigente clientele". Speranța că inițiativa noastră se va bucura de încrederea cumpărătorilor, printre care dorim să fiți și dumneavoastră, se sprijină pe experiența bogată în domeniu. În așteptarea satisfacerii comenzilor dumneavoastră, vă mulțumim anticipat. Cu stimă, Marele Regizor. Pentru cei interesați, am realizat o scurtă descriere a "ținutului" nostru: Ajungând la "Teatrul nou", veți intra în lumea teatrului clasic indian, unde aveți obligația să semnați și dumneavoastră tratatul lui Bharata (care vizează interdicția pe scenă a luptelor, vulgarităților, omorurilor sau practicarea unor ritualuri religioase). Acum poate am uitat să vă spun, dar dumneavoastră sunteți Eroul, așa că vă ar fi minunat să vă comportați ca atare: sunteți un model de virtute dominat de sentimente eroice, aveți optsprezece trăsături de caracter, opt calități fizice și douăzeci și două de virtuți. Fiindcă suntem la intrare, va predomina mimica și pantomima. Am pus la dispoziție în acest cadru, trei mari autori: Kalidasa ("Sakuntala"), Shudraka și Bhavabuti. Dacă doriți să aflați mai multe despre ei, vă puteți opri douăzeci de minute, dacă nu, vorba aceea: "Timpul ne presează!". Dispărem treptat, spre a doua încăpere, unde primează arta spectacolului cu mimica, dansul, pantomima, cântul, mișcările mimice și acompaniamentul muzical. Va trebui să treceți printr-un proces de "machiere exagerată", apoi, doamnelor, vă aducem la cunoștință faptul că de la mijlocul camerei încolo, vă este interzisă prezența, iar dacă doriți o poveste cu eroine, domnilor, veți fi bărbați în travesti. Autorii puși în cadrul acestei încăperi sunt: Li Hsing-Tao ("Cercul de cretă") și Si Sub-Hsiang ("Orfanul familiei"). Mai departe, veți intra într-o cameră mică, "Camera japoneză", unde vă invităm la un dans cu măști; pentru cei "nedansatori" am realizat o "drama no". Va fi o atmosferă elegiacă, insistându-se pe exaltarea virtuților. Pe rafturi, veți găsi cam 300 de "no"-uri cu personaje divine, acțiuni eroice, intervenții ale spiritelor și viață mondenă. Îi puteți întâlni, la cafeneaua băutorilor de cafea, pe Kanami Kizotsugo și Seami Motokizo. Spre ieșirea din sectorul acesta, contra cost, vă oferim o piesă de teatru "Kabuki". Intrăm apoi, după o pauză de țigară, în cel de-al doilea sector, numit de noi "Teatrul European"... Prima cameră, este goală, cu doi soldați înăuntru: A. Strindberg și F. Wederkind, în formă de statui. Prin urmare, nu vă vede nimeni acum; puteți profita de liniște monologând, în voie. Pe urmă pășim spre domnul M. Maeterlinck, un soldat viu de data aceasta, care vă va expune teoriile sale asupra teatrului simbolist. În următoarea încăpere, aveți grijă, deoarece domnul Aristotel, încearcă să le explice autorilor "teatrului epic" faptul că fabulația epică și dramatică, sunt considerate "fundamental diferite"...Mă rog, mai bine nu intrăm, riscul fiind prea mare. Apoi, vă veți întâlni cu poetul, romancierul și dramaturgul italian F.T. Marinetti, care va citi pasaje din "Manifestul futurist", într-o cameră a cărui decor vă va fascina. Trecând peste aceasta, ne oprim în fața a două oglinzi, unde vom avea parte de dialoguri dialectice, "eu"l dumneavoastră fiind multiplicat. Mai multe detalii vă va da, specialistul nostru, L.Pirandello. Veți avea apoi parte să jucați roluri în fața a trei autori de dramaturgie: A.Miller, W.Saroyan și T. Wiliams, care vă vor învăța anumite tehnici, simțindu-vă în centrul atenției. Trecem apoi, spre mult așteptata, "Absurdică". Vă rugăm să aveți grijă să zovorâți ușa după intrarea în cameră. Îndrumătorul magazinului va rămânea afară și vă va ajuta să ieșiți. În cazul în care nu vă mai recunoașteți, parola este "ionesco"; în caz că ajungeți pe un alt tărâm, parola este "beckett", iar dacă aveți impresia că vă sufocați, parola este "adamov". În rest, pentru alte incidente, bateți tare în ușă... Bun! După un moment de "revenire", vă conducem în salonul magazinului nostru, unde vom desființa limbajul prin cuvând; acum, limbajul nostru este acțiune; domnule Erou, aici veți putea visa, visul fiind trecerea continuă de la un decor la altul, decupaj, tablouri disparate... Nu vă temeți!!! În final, totul va avea un sens. Ceilalți vizitatori cu care vă veți întâlni, vă vor dispera și vor părea că fug de dumneavoastră. Nu vă temeți!!! Veți lega la ieșire din magazin cele mai strânse prietenii... Dacă veți constata că v-ați teleportat într-o altă încăpere a magazinului, folosiți parola "lenz". La ieșire, vă rugăm să luați, din partea casei , cartea lui Matei Vișniec "Omul-pubelă. Femeia ca un camp de luptă" și să savurați o cafea alături de Radu Macrinici, Stefan Caraman, Peca Stefan si Cristian Juncu. Vă mai așteptăm!!! |
index
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy