agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2001-08-26 | [This text should be read in romana] |
Să priveşti lumea printr-o pânză de păianjen⌠cum priveşti viitorul prin pânza amintirilor⌠ca şi cum ai dori ca ceea ce ştii despre praful drumurilor pe care ai mers vreodată să te ajute să alegi ĂŽntre căile viitorului⌠Dar reflecČia pânzei amintirilor e ĂŽnşelătoare ca o oglindă prăfuită ; niciodată imaginea reflectată nu este identică, şi numai atunci când recunoşti paşi pe care i-ai mai făcut cândva ĂŽnČelegi că păşeşti invariabil pe urmele greşelilor tale.
La fel e şi cu pânza de păianjen. Lumea văzută prin perfecČiunea ei ĂŽČi pare mai frumoasă. De aceea o contempli din spatele pânzei. Pentru că Či-e milă să-i distrugi perfecČiunea⌠sau pentru că e mai simplu să priveşti drumurile care se ĂŽntind dincolo de ea, decât să le străbaČi. Timpul ĂŽnsă ĂŽngroaşă pânza de păianjen. Şi treptat fereastra spre lumea de vis devine cenuşie şi opacă. O fereastră cu obloanele trase, dincolo de care nimic nu se mai vede. Ăn afară de o imensă singurătate, aici, de partea sufletului tău. Numai lumina unei lumânări mai poate străbate ceČos prin pânza de păianjen, uneori, ĂŽn nopČile târzii. Şi flacăra se ĂŽngustează spre vârf, căpătând forma unui drum ce se pierde la orizont, să-Či amintească drumurile care te-au aşteptat ĂŽn zadar. Dar e târziu ; ceea ce-Či fusese cândva fereastra spre lumea ideală Či-a devenit temniČă, şi nu-Či rămâne decât să adormi cu gândul la flacăra ce abia se mai zăreşte, sperând că drumul de lumină pe care ĂŽl deschide dincolo de pânza de păianjen va şterge, măcar ĂŽn vis, cărările tale greşite.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy