agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-03-27 | [This text should be read in romana] | Acțiunea se petrece, firesc, în timp și spațiu. ............................................................ - Mamă, dă-mi voie să ți-l prezint pe viitorul meu soț! - Ia te uită! Vorbești ca ăștia de-or venit cu listele de alegeri! Dacă tot mi-l arăți, așa, numa' ca să-l văd, de ce n-ai venit cu poza, ai făcut omul să bată atâta cale degeaba... - Mamă, te rog, nu fi nepoliticoasă! - Ofticoasă ești tu și taică-tu, că-i semeni leit. Tot asa a făcut și el cu actul de propritar! "Nevastă să știi că esti în regulă!" În regulă pe dracu'! Doamne, iartă-mă! N-a știut să deschidă ochii când a semnat și i-a dat pământul în județul vecin. Ei... da' hai, intrați! Nu-ți fie teamă băiețaș, asta-i o poartă, nu te uita așa la ea, doară nu-i nici nouă! Þibă, mă Grivei! E legat, la noi așa se poartă: câinii legați și pietrele slobode, la voi, în oraș știu că-i taman invers! _ Mamă, știi, noi nu stăm prea mult... - Lasă-l, fătucă, să vorbească și viitorul ista a tău! Că omul după grai și umblătură se cunoaște sau... o fi surd, cum e Marin a lu' Mocofanu, și-mi bat gura degeaba! Că despre fățoșenie, bag de seamă că te-ai ținut de ce zicea bunică-ta, că bărbatul trebă să fie oleacă mai frumos ca dracu'! Să-ți fi luat, colo...om de mijloc, ăla e frumos, nu înalt și deșirat ca un ciulpan, că-l găinățează ciorile! Da' când m-ai ascultat tu pe mine? Ai vedea tu! Cum îl văd și eu pe tat-tu...cară păpusoii cu oborocul de la granița țării! Noroc cu primarele,- lovi-l-ar strechea!- că de i-ar fi dat pământu' tocma-n... Europa, după capul lui socotea că așa-i drept! - Mamă-soacră, eu am venit să vă cunosc, să vă asigur că... - Bre, da' ce glas pițigăiat ai! Știi ce? Lasă fandoselile astea! Nu ți-s soacră, acu' deodată, mai puțin mamă... pentru tine-s ca-n buletin, doamna Epurică! - Îmi pare rău, doamnă... - Nu-ți mai pară, că n-are a face cu tine. Neisprăvitul de bărbatu-meu n-a fost în stare să aibă măcar un nume mai acătării. Da', nu mi-ai spus, mătăluță cum îți zice? - Îhm...Zbârcitu, îmi pare bine! - Phui! Și mie îmi pare bine! Marinico! Brava ție, fata mamii! Ai ales până ai cules! - Mamă, pleacă... Ce-ai făcut, ai stricat totul! - Ce i-o fi cășunat așa, deodată? Ce i-am făcut? Doar nu l-am scuturat de beteliile pantalunilor. Dacă tot mi-a trecut pragul bătăturii, nu trebuia să văd ce hram poartă? Eh! Așa-s soiurile astea înfumurate! Ca niste bășici, se sparg numa' cât încerci să vezi ce au înauntru. - L-am pierdut! - Ei lasă, nu mai smiorcăi, doar n-ai pierdut o vacă! Șezi o țâră, să-mi iau basmaua și mergem la Veta lu' Avesalon, să-l descânte de urât, de deochi poate și... de streche! C-apoi, după ce l-ai vedea înturlucat, ne așezăm noi la vorbă altfel cu zbârcitu' ista al tău!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy