agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-12-13 | [This text should be read in romana] |
Se pornise dinspre munte un vテ「nt tトナos, ce biciua obrajii zilei. Ninsese toatト noaptea ネ冓 テョmprejurimile, acoperite de cerga grea a zトパezii, pトビeau caligrafii de cristal. Rafalele de vテ「nt, contopite cu melasa grea a zトパezii, dansau valpurgic, テョngreunテ「nd vizibilitatea. Simion mergea tot mai greu, tテ「rテ「ndu-ネ冓 piciorul beteag. Fusese, odatト, un om la casa lui. Moネ冲enise de la biata maicト-sa o cトピuネ崙, la marginea comunei. Cam dトビトパトハatト, dar era un acoperiネ deasupra capului. Ca pentru un om ce vrea sト ia viaネ嫗 テョn piept ネ冓 テョntr-o bunト zi sト dea cu ea de pトノテ「nt, ca sト-i arate cine este jupテ「nul. Pentru a porni テョn cトブtarea visului oricトビui bトビbat. テ始temeierea unei familii trainice.
Voia sト o ia pe fata lui Tilicト ネtefan, om cu stare, dar care nu-l primise niciodatト テョn curtea lui. Bトナatul i se pトビea prea sトビac pentru ceea ce visa cu fata lui. Dar Filoteia テョl primise テョn inima ei ネ冓 トピta era singurul lucru care conta pentru Simion. Tilicト era vicele de la primトビie. Om cu relaネ嬖i la judeネ. Sトフenii vorbeau cト era mテ「nト テョn mテ「nト cu preネ册dintele de la Consiliul judeネ嫺an. Cu Suditu, cel ce conducea cu mテ「nト de fier toate afacerile necurate, ce se derulau sub oblトヅuirea sa. Lui Simion nu-i plトツuse niciodatト politica. O afacere oneroasト, fトツutト de oameni, テョn general, fトビト cuvテ「nt ネ冓 idealuri. Se ネ嬖nuse departe de tot ceea ce テョnsemnase codoネ冤テ「c politic, cトツi la ei テョn comunト, dacト voiai sト reuネ册ネ冲i テョn ceva, trebuia musai sト fii de partea partidului reprezentat de Tilicト ネ冓, mai ales, de Pトプトネache. Primarul. Om cu trei rテ「nduri de case. Cu curtea plinト de acareturi, animale, vreo trei maネ冓ni, douト tractoare. ネ亙 bani. Mulネ嬖 bani, vorbeau pe la colネ孛ri oamenii. Pe la crテ「ネ冦ト, mai ales. Acolo unde de cテ「teva ori intrase ネ冓 Simion. Cテ「nd era mai tテ「nトビ. ネ亙 nu era beteag de un picior. Cテ「nd vicele dトヅuse sfoarト-n comunト cト, cine vrea, poate pleca la muncト テョn Germania, テョn construcネ嬖i, Simion, テョndemnat de Filoteia, fu primul care se テョnscrise pe listト. Vicele spunea cト el cunoaネ冲e un neamネ de la o firmト de profil de acolo. Se jura cト poate bトトa mテ「na テョn foc テョn ceea ce priveネ冲e bonitatea firmei ネ冓 a individului. Le promitea cト vor fi bani frumoネ冓, cu care la テョntoarcere, se gテ「ndise Simion, va putea sト-ネ冓 ridice alトフuri de Filoteia o cトピuネ崙 decentト. Cunoネ冲ea el pe un neamネ de la o firmト de profil. Vicele se jura cト poate bトトa mテ「na テョn foc テョn ceea ce priveネ冲e bonitatea firmei ネ冓 a individului.
Le promitea cト vor fi bani frumoネ冓, cu care la テョntoarcere, se gテ「ndise Simion, va putea sト テョnceapト o viaネ崙 nouト ネ冓 sト-ネ冓 ridice alトフuri de Filoteia o cトピuネ崙 decentト. Plecaserト vreo patrusprezece doritori. Printre care ネ冓 Simion. Munciserト テョn niネ冲e condiネ嬖i grele, uneori inumane. Dar rトッdaserト. Ce nu face omul, cテ「nd ネ冲ie cト acasト テョl aネ冲eaptト o muiere gata sト devinト nevastト. Tot ce cテ「ネ冲igase, Simion テョi trimisese acasト Filoteiei. Fiindcト nu mai avea nici o rudト テョn comunト. Suferise de frig ネ冓, uneori, de foame, dar se テョncrテ「ncenase テョn speranネ嫗 cト odatト テョntors acasト va fi un om la casa lui. Cテ「nd cトホuse de pe schela neasiguratト de ネ册ful de echipト ネ冓-ネ冓 fracturase piciorul, Simion ネ冲iuse cト totul luase sfテ「rネ冓t. Nu primise niciun ban pentru asigurarea de accidente, aネ兮 cum ar fi fost normal ネ冓 se テョntorsese acasト. Filoteia, cum テョl vトホuse beteag, テョi テョntorsese spatele. Cum putea crede el cト vicele mai putea sト-ネ冓 mトビite fata cu un infirm? Cテ「nd o テョntrebase de banii trimiネ冓 cu sudoare, fata テョi rトピpunsese cト i-a cheltuit. Cト nu se gテ「ndise niciodatト la ghinionul ce avea sト dea peste ei ネ冓 テョネ冓 cumpトビase de la oraネ cテ「te ceva pentru viitoarea cununie ネ冓 nuntト. Haine de firmト, cト doar vicele o fatト avea! Cum Simion nu pトピtrase nicio chitanネ崙 de la Western Union, テョネ冓 dトヅu seama cト muncise ca un prost si rトノトピese cu buza umflatト. Aネ兮 cト se テョntorsese テョn cトピuネ嫗 sa modestト, prin care acum ネ冰iera vテ「ntul rece al deziluziei, sトビトツiei ネ冓 tristeネ嬖i. Muncea cu ziua pe la diverネ冓 sトフeni, cトツi un loc de muncト stabil nu-ネ冓 putea gトピi テョn situaネ嬖a lui. La toate acestea se gテ「ndea acum, cテ「nd se テョntorcea de la un vecin cトビuia テョi tトナase lemne. Omul era plecat la schela petrolierト din apropiere ネ冓 avea femeia テョnsトビcinatト, lipsitト de puteri. Abia se mai tテ「ra prin troianul viscolit dinspre pトヅure, cテ「nd observト o mogテ「ldeaネ崙 cトホutト テョn zトパadト. Se apropie cu inima bトフテ「ndu-i sacadat. Ca ciocanele mari ale sondelor ce abia se mai auzeau prin urzeala de vaier a vテ「ntului nedomolit. Omul era cトホut cu faネ嫗 テョn zトパadト ネ冓 abia mai respira. Un damf puternic de alcool テョl croi peste nトビi pe Simion. Cテ「nd テョl テョntoarse cu faネ嫗 テョn sus pe bトビbat, realizト cト figura buhトナtト de bトブturト ネ冓 テョnvineネ嬖tト de ger era a lui Pトプトネache. Primarul comunei. Simion ネ冲ia cト acesta obiネ冢uia sト petreacト cu primarul din comuna vecinト. Partide lungi de pocher, udate cu alcool fin ネ冓 窶 vorbeau oamenii 窶 テョndulcite de prezenネ嫺 feminine de la oraネ. Nevasta primarului era bolnavト, ネ嬖ntuitト la pat de o boalト de oase, ce nu-i mai dトヅea voie sト se miネ冲e, aネ兮 cト primarul テョネ冓 cheltuia snaga テョn braネ嫺le altor femei.
- Don’ primar, テョngトナmト Simion la urechea bトビbatului rトパus de aburii bトブturii ネ冓 de puiul de viscol, ce se rトピtea la uネ冓le largi ネ冓 テョntunecate de acum ale cerului. Sunt eu...Simion... - Bト, bト, care eネ冲i, bト? mormトナ primarul gros ca un buhai. - Simion, don’ primar, Simion Lepトヅat. De la marginea satului. - ネ歪hiopテ「rlanu’? テョntrebト primarul, pe loc テョnviorat la gテ「ndul cト nu va pieri sub urgia albト. - Da, eu テョs, don’ primar. - Simioane, du-mト acasト! Am rトノas テョmpotmolit la troiネ崙. Am uitat cト sトパarト astト-toamnト netoネ嬖i トκ冲ia ネ兮nネ孛ri, ca sト schimbe stテ「lpii de luminト. ネ亙 nu-i astuparト... M-am tテ「rテ「t pテ「nト aici. Maネ冓na o fi pe undeva, テョngropatト テョn fトナna ce cade din cer. Du-mト acasト, ネ冂hiopテ「rlane! Pe Simion nu-l deranja atテ「t modul de adresare al primarului, fiindcト, de atunci, de la accident, mai toネ嬖 i se adresau cu apelativul 窶槓冂hiopテ「rlanu窶, dar nu putea pricepe tonul poruncitor al acestui om avut, care nu dusese niciodatト lipsト de nimic. Om ce se gトピea acum テョntr-o cumpトハト a vieネ嬖i, din care doar el, Simion Lepトヅat, l-ar mai fi putut salva. Glasul rece ネ冓 ameninネ崙フor al primarului テョl revoltト pe Simion, care se simネ嬖 ca ultimul om de pe lume. Ar fi vrut sa-i spunト cト acum a ajuns la mテ「na lui. Cト el nu poate uita cum primarul i-a dat cu tifla, cテ「nd venise cu cトツiula テョn mテ「nト la primトビie ネ冓-l rugase sト-l treacト ネ冓 pe el pe lista pentru ajutoarele venite de la Uniunea Europeanト pentru cei mai nevoiaネ冓. Dar Simion テョネ冓 aminti cト este un bun creネ冲in. Cト doar peste douト zile va veni Sfテ「ntul Crトツiun ネ冓 cト maicト-sa テョl テョnvトκ嫗se mereu cト atunci, cテ「nd テョネ嬖 ajuネ嬖 un semen aflat la nevoie, テョl ajuネ嬖 pe テョnsuネ冓 Iisus. テ四 aburcト cu greutate pe primar テョn spinare ネ冓, dacト Simion nu ar fi avut trupul obiネ冢uit la munci grele, pe care le fトツea cu ziua pe la unul ネ冓 pe la altul, nu ar fi reuネ冓t sト-l care pe bトビbatul ce adormise pe loc, simネ嬖nd cトネdura ce emana din spinarea bトフucitト ネ冓 transpiratト a umilului om ce-l purta din nou pe cトビトビile vieネ嬖i. Piciorul beteag テョi テョngreuna mersul, dar Simion se ruga テョn gテ「nd sト poatト ajunge la casa primarului. Se ネ冓 vedea invitat テョn cトネdura binefトツトフoare a casei plinト de bunトフトκ嬖, acum, テョn prag de Crトツiun. Poate, se gテ「ndea el, va fi invitat ネ冓 la masト. I se va oferi peste noapte un loc cトネduネ, undeva, テョntr-un colネ ferit al casei. Ori テョn ネ冩pronul plin cu paie. Pテ「nト mテ「ine, cテ「nd va trece viscolul. Cテ「nd sunase la poarta テョnaltト, din fier forjat, inima テョncepuse sト-i batト din ce テョn ce mai tare. Va vedea pentru prima datト casa primarului, lucru pe care nici mトツar テョn vis nu ネ冓-l imaginau alネ嬖 sトフeni. Va avea cu ce sト se fトネeascト la crテ「ネ冦ト, unde va intra iar, mai ales, cト spera cト familia primarului テョl va omeni ネ冓 cu ceva parale pentru gestul lui omenesc, dar eroic, ネ嬖nテ「nd cont de infirmitatea sa. テ司 deschise Cristinel, bトナatul cel mare al primarului, care, cテ「nd テョネ冓 vトホu tatトネ, aruncat ca un sac de cartofi pe umerii amトビテ「tului de Simion, テョネ冓 puse mテ「na la gurト a mirare. Se desmetici pe loc ネ冓 strigト spre bucトフトビiile de varト, unde Simion zトビise o luminト plトパテ「ndト. Abia alergテ「nd prin troianul ce pusese stトパテ「nire pe curtea largト ajunserト la poartト Milicト ネ冓 Eufrosina, doi bトフrテ「ni ce aveau grijト de gospodトビia primarului cテ「t era ziua de mare. Cテ「nd intrト テョn livingul generos, scトネdat テョn lumina viorie a unui candelabru uriaネ, Simion rトノase cu gura cトピcatト. Un miros parfumat urca spre nトビile-i テョngheネ嫗te, contopit cu mireasma aluatului unor cozonaci proaspeネ嬖, ce-ネ冓 trimiseserト mesagerii olfactivi din camera unde se afla, probabil, bucトフトビia. - Ce-i bト, Simioane, テョl luト la rost Cristinel, ce-i cu tata, de aratト テョn halul トピta? - テ四 gトピi la rトピpテ「ntie. La drumul ce duce la Fundata. Cトホut テョn zトパadト, abia mai miネ冂a. Crsitinel テョncepu sト verifice cu atenネ嬖e starea fizicト a tatトネui sトブ. Cテ「nd テョi puse mテ「na pe dupト cap, ca sト-l ridice, sト poatト vorbi, ネ冓-o retrase speriat. Privi テョn palma plinト de sテ「nge テョnchegat ネ冓 テョi aruncト o privire de moarte lui Simion. - Ce-mi テョndrugi tu poveネ冲i din astea, ネ冂hiopテ「rlanule? Ce-i cu sテ「ngele トピta? - Nu ネ冲iu despre ce vorbiネ嬖. Cテ「nd l-am gトピit eu, nu observai nimic suspect. - Lasト-mト cu poveネ冲ile tale! Zi mai bine cト ネ冲iai cト vine bトブt de la Coネ冩veanu, primarul din Fundatele, ネ冓, profitテ「nd de viscol, i-ai ネ嬖nut calea. - Pトナ, cum puteam sト-i ネ嬖n eu calea, cテ「nd era テョn maネ冓na dumnealui. Cu mテ「inile goale? - Sト nu mト minネ嬖 テョn faネ崙! Ai vトホut viscolul. ネtiai cト vine mereu afumat de acolo. Cト nu va mai fi テョn stare sト conducト, poate chiar ai sperat cト pe viscolul トピta va rトノテ「ne テョnpotmolit. L-ai atacat, probabil, dar te-a recunoscut ネ冓 de fricト, te-ai transformat テョn salvator. Stai, stai, sト-l caut prin buzunare. Uite, nu are nici mobilul... Portofelul e gol-goluネ. Te-ai transformat テョn salvator ネ冓 l-ai adus acasト sperテ「nd cト te vom ネ冓 recompensa. Vト ネ冲iu eu pe voi, トピtia fトビト niciun cトパトフテ「i. Aネ嬖 umplut comuna cu lenea voastrト! Ce vト mai place sト staネ嬖 pe banii statului. Cereネ嬖 ネ冓 tot cereネ嬖 ajutoare sociale, dar nu vreネ嬖 sト puneネ嬖 mテ「na la muncト nicidecum. Uite, eネ冲i plin de sテ「nge pe spinare... - Doar l-am purtat cu greu pテ「nト aici. Nu ネ冲iu nimic de rana de la cap. Poate a cトホut, テョnainte sト-l descopトビ eu... Zトブ, d-le Cristinel, eu sunt un om cu frica lui Dumnezeu! Cum puteam sト fac aネ兮 ceva? - Da, voi トκ冲ia, sトビaci cu duhul, o ネ嬖neネ嬖 una ネ冓 bunト cu frica de Dumnezeu. ネ亙, cテ「nd nu vト vede nimeni, sunteネ嬖 テョn stare de grozトプii mari. Las’ cト vト ネ冲iu eu. Simion nu avea de unde sト ネ冲ie cト primarul, rトノas blocat テョn nトノeネ嬖, se dトヅuse jos ネ冓 cトホuse テョntr-un ネ兮nネ. Acolo se lovise la cap. テ始cercase sト foloseascト mobilul, dar pe urgia de afarト se dusese naibii semnalul. Cテ「t priveネ冲e portofelul gol, era ネ冲iut de toatト lumea cト primarul din Fundatele テョl pテ「rlea mereu la cトビネ嬖 pe Pトプトネache, lトピテ「ndu-l テョn fundul gol. Privirea rea a bトナatului primarului, pumnii strテ「nネ冓 ネ冓 noduroネ冓 ai lui Milicト, recunoscut ca o gorilト a primarului テョn momente de cumpトハト, テョi zトプorテ「se parcト glasul lui Simion. Privea テョn pトノテ「nt ネ冓 テョi venea sト plテ「ngト de ciudト cト nu putuse sト treacト pe lテ「ngト primarul cトホut sub zトパadト ca pe lテ「ngト un obiect nefolositor. - Carト-te de aici, pテ「nト nu pun bトフaia pe tine! テョi porunci Cristinel, privind cu subテョnネ嫺les la Milicト. Mテ「ine sト te prezinネ嬖 la ネ册ful de post. Sト-i dai explicaネ嬖i ce ネ冓 cum. Poate n-ai fost singur. Ai mai avut cテ「rdトκ冓e cu vreun pierde-lume ca tine. Ia, cautト-l prin buzunare, Milicト, poate dai de mobil ネ冓 de bani. Simion テョl lトピト pe Milicト sト-l scotoceascト prin buzunare. Privindu-l apoi pe Cristinel vru sト-i spunト cト n-a avut dreptate ネ冓 cト nu vede rostul unei perindトビi pe la ネ册ful de post, dar braネ嫺le puternice ale lui Milicト テョl テョnネ冉トツarト ca douト menghine ネ冓-l tテ「rテ「rト afarト din casト. Ajuns テョn curte, Simion fu trテ「ntit la pトノテ「nt. Simネ嬖 cum douト coase grele, ascuネ嬖te, bocancii lui Milicト, テョi joacト sテ「rba pe stomacul lipit de ネ冓ra spinトビii de foame. Apoi, cテ「teva bombeuri テョi sfテ「rtecarト buzele, mトツinテ「ndu-i dinネ嬖i ca douト pietre grele de moarト. O loviturト ネ冓 mai puternicト, ultima, テョn ceafト, テョl ameネ嬖 pentru scurt timp. Vru sト strige. Sト se revolte faネ崙 de o asemenea nedreptate ce i se fトツea. Dar din peネ冲era gurii nトツlトナte de sテ「ngele sトビat ネ冓 fierbinte, ce テョi inundase prispa gurii, nu urcト spre テョnfiorarea serii decテ「t un scテ「ncet. Ca de pui de curcト sub lama toporiネ冲ei テョnainte de tトナere. Se trezi テョntr-un tテ「rziu pe ネ冩seaua cufundatト テョn beznト ネ冓 cositト de ネ嫺pii reci ai viscolului. テ始cercト sト se ridice テョn picioare, dar テョn stomac parcト i se テョnvテ「rtea un motor dureros de drujbト. Se tテ「rテョ cu greutate, asmuネ嬖nd cu gemetele lui cテ「inii ce voiau sト rupト lanネ孛l prin curネ嬖. Casele pトビeau niネ冲e feネ冲ile pテ「lpテ「ind, scufundate テョn cトネdura sobelor lacome de lemn. Ajunse cu greu dincolo de magazinul sトフesc. Pテ「nト la bojdeuca lui nu mai era mult, dar simネ嬖 cト nu mai avea putere sト se tテ「rascト. Un gテ「nd rトブ, ca un bondar agresiv, i se rトピucea テョn creier. Se ネ冓 vedea mテ「ine テョn faネ嫗 ネ册fului de post, cu a cトビui rトブtate luase cunoネ冲inネ崙, cテ「nd テョncercase sト-ネ冓 facト dreptate, pトビトピit de Filoteia. Dorise sト-ネ冓 ia テョnapoi mトツar o parte din banii agonisiネ嬖 cu trudト pe ネ兮ntierul din Germania, dar vicele テョl asmuネ嬖se pe Pトフulea, ネ册ful de post, care-l cトネcase テョn picioare. テ司 ceruse o dovadト palpabilト a transferului de bani cトフre Filoteia, ネ冓, cum nu avea, Simion se vトホuse nevoit sト renunネ嫺. Unde s-ar fi putut duce? Nu cunoネ冲ea pe nimeni la oraネ, iar un avocat ar fi cerut bani serioネ冓. O fricト devoratoare puse stトパテ「nire pe el la gテ「ndul cト mテ「ine va fi iar テョn faネ嫗 lui Pトフulea. Dacト va mai putea sト se ridice din pat dupト tratamentul aplicat de Milicト. Respira din ce テョn ce mai greu, iar viscolul, ca un cテ「ine turbat, テョネ冓 テョnfigea tot mai adテ「nc colネ嬖i テョn pulpana hainelor sale firave. テ縞冓 dトヅu seama cト, oricテ「t s-ar strトヅui, nu va mai avea putere sト ajungト pテ「nト la cトピuネ嫗 lui umilト. Cト se va sfテ「rネ冓 テョn sicriul alb, devorator, ce テョnlトハネ孛ise totul ca テョntr-o capcanト albト, nemiloasト. 窶霸oate cト e mai bine aネ兮窶 gテ「ndi el, rトツorindu-ネ冓 faネ嫗 テョn oglinda pufoasト a zトパezii. 窶曚e-i voi spune mテ「ine ネ册fului de post? O sト zicト ネ冓 el cト mint. Cト am vrut sト-l fur pe primar. Ca sト mト rトホbun cト niciodatト nu m-a ajutat cu nimic. Mai bine mor aici ca un cテ「ine de pripas. Tu-i mama ei de viaネ崙, cト, uneori, este aネ兮 de nemiloasト cu noi, pleava lumii!窶. Simネ嬖 cト inima テョi bate tot mai テョncet. Buzele, pe care sテ「ngele i se uscase, テョi crトパaserト ca ghizdurile fテ「ntテ「nii lor din curte. O cトネdurト moale, ademenitoare, テョncepuse sト urce din piciorul sトハトフos. Auzi cum zトパada テョncepu sト foネ冢eascト la cテ「ネ嬖va paネ冓 de el, aidoma unui brocart de mトフase. Ca ネ冓 cum cineva se cトホnea sト ajungト la el. Ridicト capul ネ冓 zトビi o mogテ「ldeaネ崙 ce ネ嫺sea cearネ兮ful alb de nea. Ajuns lテ「ngト el, omul se aplecト sト-l asculte, dacト mai respirト, apoi テョl ridicト pe spinarea lui puternicト ネ冓 caldト. Simion nu テョndrトホni sト テョntrebe nimic. Se gテ「ndi cト, plin de remuネ冂トビi, Cristinel テョl ajunsese din urmト. Cト primarul, revenindu-ネ冓, テョi spusese fiului sトブ adevトビul. Simion ネ冩pti cu glas stins: 窶 Cristinel, sト-ネ嬖 ajute Dumnezeu pentru omenia ta! Puteam sト mト sfテ「rネ册sc テョn zトパadト. Poate cト meritam, cトツi am fトツut mereu umbrト pトノテ「ntului. O viaネ崙 テョntreagト. O viaネ崙 plinト de テョntuneric, sトビトツie ネ冓 minciunト. Multト minciunト!窶. Omul ce テョl cトビa cu paネ冓 siguri prin infernul alb, テョi rトピpunse cu glas domol: 窶朶imioane, tu n-ai minネ嬖t niciodatト! Cum n-ai minネ嬖t nici テョn seara asta cu nimic. Numai cト omenia este un lucru tot mai rar pe lumea asta. ネ亙 niciodatト nu este rトピplトフitト.窶 Simion テョネ冓 dトヅu seama cト vocea aceea blテ「ndト nu putea fi a lui Cristinel. Dar acum nu mai conta identitatea salvatorului sトブ, atテ「ta timp cテ「t テョncepuse sト se zトビeascト acoperiネ冰l cトホut al cトピuネ嫺i sale, aplecatト テョntr-o parte, ca un drumeネ, aflat la o rトピpテ「ntie de drumuri. Bトビbatul テョnsト trecu cu pas sigur de locuinネ嫗 sa ネ冓 mai spuse doar atテ「t: 窶朧 singurト datト ai minネ嬖t テョn viaネ嫗 ta, Simioane! Pe maicト-ta, cテ「nd aveai opt ani, ネ冓 ai furat cireネ册 din grトヅina lui Meriネ兮nu. Doar atunci, Simioane!窶 Simion se cutremurト テョn sine la auzul acestor vorbe despre timpi テョndepトビtaネ嬖 ネ冓 dragi lui. Cei ai copilトビiei. ネ亙 abia atunci テョネ冓 dトヅu el seama cト Stトパテ「nul lumii acesteia se coborテ「se pテ「nト la el, ca sト-l scape de urgia zトパezii ネ冓-l cトビa pe umerii lui puternici, izbトプitori. Pe el, un umil, pe care nimeni din satul lor n-ar fi dat nicio ceapト degeratト. Atunci, Simion テョngトナmト cu sfialト: 窶曠oamne, nu sunt vrednic, ca sト mト porネ嬖 テョn spate. Sunt greu de pトツate!窶 ネ亙 Stトパテ「nul lumii acesteia テョi rトピpunse cu glasul lui cald: 窶 Nu eネ冲i greu deloc, Simioane! Eネ冲i uネ冩r. Uネ冩r ca un fulg de nea!窶. |
index
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy