agonia
english

v3
 

Agonia.Net | Policy | Mission Contact | Participate
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texts by the same author


Translations of this text
0

 Members comments


print e-mail
Views: 2321 .



Cezarul
screenplay [ Movie ]
Prolog

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
by [Kaelyn ]

2005-05-30  | [This text should be read in romana]    | 



Prolog


Scenariul este, in prima parte, o imbinare intre trecut si prezent, intre amintirile care o macina pe Marina si planurile ei ascunse de razbunare.
Amintirile fac referire la perioada in care ea a fost violata cu salbaticie de un necunoscut, asistat de un al doilea care nu s-a putut opune situatiei si care nici nu a putut sa comita aceasta nelegiuire. Amintirile continua, Marina neputand sa uite momentul in care a fost operata, momentul in care ea capata o noua infatisare. In aceste secvente apare Aitana, femeia care o salveaza din incendiul provocat de Paul, baiatul care a violat-o. si persoana care a continuat sa-i fie aproape. Prezenta ei nu este una practica, ea este sugerata de un inel. La fel de sugestiva este si ideea de razbunare, prin acea moneda: CEZARUL ( Sa-i dam Cezarului ce este al Cezarului).
In urmatoarele secvente, Marina si Aitana se apropie de Sebastian ( baiatul care a asistat la viol, fara sa ajunga la fel de departe ca prietenul sau) si, respectiv, Paul, insa fiecare in felul ei. Marina este mai naturala, iar Aitana da dovada de un simt al disimularii deosebit.
Marina, la inceput tematoare, rascolita de trecut, pare ezitanta, insa treptat isi recunoaste telul. Aitana, hotarata, fara scrupule, stie ce are de facut inca din prima clipa, desi in mod direct razbunarea nu ii apartine. Povestea este plina de semne de intrebare, de mister, de incertitudini. Moartea lui Paul este la fel de imprevizibila ca violul comis de acesta, iar cea a lui Sebastian este inexplicabila, precum gandurile Marinei.
Marina, in atingerea scopului, ajunge sa il indrageasca pe Sebastian, insa raul este deja facut. Aceasta parere de rau este sugerata de lacrimile din final, cand aceasta sta pe malul marii impietrita. Ea, in mod involuntar, devine nu numai calaul lui Sebastian, ci si propriul sau calau. Aitana, in schimb, stie exact ceea ce trebuie sa faca, sa seduca, iar mai apoi sa ucida. In final, cand atinge bratul Marinei, ea nu vrea decat sa spuna: “ Da. S-a intamplat ceea ce trebuia sa se intample.” Moneda care ii aluneca printre degete si cade pe nisip, anunta sfarsitul razbunarii.
Schimbul de roluri, Aitana il ucide pe cel vinovat pe deplin, iar Marina pe cel mai putin vinovat, sugereaza inocenta Marinei, lipsa unui caracter razbunator, precum si ideea de razbunare venita din partea Aitanei.
Vocea naratorului este cea a unui judecator, care condamna pe cel vinovat, dar si pe cel care pedepseste fara a i se fi facut un rau personal. Aitana il ucide pe Paul, fara a fi victima acestuia, iar Marina il pedepseste pe cel mai putin vinovat, care in mod ironic ii trezeste anumite sentimente.
Titlul scenariului ( CEZARUL) sugereaza razbunarea care invenineaza personajul principal, dar si faptul ca dreptatea absoluta trebuie facuta de Dumnezeu si nu de om.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. poezii
poezii
poezii  Search  Agonia.Net  

Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Privacy and publication policy

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!